Μερικές φορές είναι εύκολο να συνηθίσουμε σε μια ρουτίνα πραγματικά μιζεριάζει τη ζωή μας. Σηκωνόμαστε κάθε πρωί και ετοιμαζόμαστε βιαστικά για να πάμε σε μια δουλειά που δεν μας γεμίζει, συντηρούμε σχέσεις που μας στραγγίζουν όλη μας την ενέργεια και αναβάλλουμε δραστηριότητες και χόμπι που μας γεμίζουν χαρά.

Και παρά το γεγονός ότι ξοδεύουμε ώρες στο να οραματιζόμαστε πως θα ήταν αν ήμασταν διαφορετικά και τι θα μας έκανε ευτυχισμένους, σπάνια προχωρούμε σε εκείνες τις αλλαγές που θα μας πάνε στο σημείο που ονειρευόμαστε, εξαιτίας ενός φόβου: τι θα γίνει αν κάνουμε όλα τα βήματα που νομίζουμε ότι θα μας οδηγήσουν στην ευτυχία αλλά εξακολουθήσουμε να νιώθουμε απογοητευμένοι;

Αν έχεις κι εσύ βαρεθεί να παραπονιέσαι για τη ζωή σου, αλλά φοβάσαι τις αλλαγές, διάβασε τους 5 τρόπους που θα σε κάνουν να νιώσεις πιο ευτυχισμένος και να ξεπεράσεις αυτά που σε κρατάνε πίσω:

1. Δώσε τον δικό σου ορισμό της ευτυχίας.
Από την ώρα που ερχόμαστε στον κόσμο λαμβάνουμε διάφορα μηνύματα από το περιβάλλον, τους φίλους, την οικογένεια, το σχολείο, την κοινωνία για το τι είναι ευτυχία. Για παράδειγμα, για δεκαετίες στην Αμερική, ευτυχία ήταν αυτό που ονομάστηκε “αμερικανικό όνειρο”, δηλαδή, μια καλά αμοιβόμενη εργασία, ένας λευκός φράχτης στον κήπο, 2,5 παιδιά, ένας σκύλος. Αλλά οι καιροί αλλάζουν και διαφορετικές εικόνες της ευτυχίας ξεπροβάλλουν στο προσκήνιο.

Για να είσαι πραγματικά ευτυχισμένος, πρέπει να γνωρίζεις τι σημαίνει ευτυχία για σένα. Αν αισθάνεσαι ότι έχεις κολλήσει σε μια ζωή που δεν σου αρέσει, δες αν αυτά που θεωρείς ότι θα φέρουν την ευτυχία είναι πραγματικά ό, τι θέλεις ή αν είναι ό,τι νομίζεις ότι θα πρέπει να θέλεις. Δίνοντας ένα σαφή ορισμό για το “στόχο” της ευτυχίας, θα σε βοηθήσει να σχεδιάζεις όλα τα βήματα που θα σε πάνε σε αυτή.

2. Πίστεψε ότι σου αξίζει η ευτυχία.
Σου αξιζει να εισαι χαρουμενος. Ναι εσύ! Το να πούμε ότι μας αξίζει η ευτυχία είναι μια κουβέντα, αλλά το να πιστεύουμε πραγματικά αυτήν την κουβέντα είναι εντελώς διαφορετικό. Ενδεχομένως, τα βιώματα της παιδικής μας ηλικίας ή κάποιες σχέσεις μας, να έχουν κάνει δύσκολο το να κατανοήσουμε ότι αξίζουμε την ευτυχία. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι ένας από τους κυριότερους λόγους που μας εμποδίζει να ακολουθούμε τα όνειρά μας, γιατί τελικά πιστέυουμε ότι δεν μας αξίζει τόσο να πραγματοποιηθούν, ή ότι δεν είμαστε τόσο ικανοί για να τα επιτύχουμε.

Υπενθύμιζε στον εαυτό σου κάθε μέρα ότι αξίζεις κάθε χιλιοστό ευτυχίας που αναζητάς και σταμάτησε μόνο όταν το πιστέψεις με όλο σου το είναι.

3. Κάνε την ευτυχία προτεραιότητά σου.
Πολλές φορές, καταπιέζουμε τα θέλω μας και τις ανάγκες μας, βάζοντας τις ανάγκες και τις επιθυμίες των άλλων πριν από τις δικές μας. Έτσι, η ευτυχία μας, μπαίνει σε αναμονή.

Αλλά, σκέψου…πώς μπορείς να φροντίσεις για την ευτυχία των άλλων, αν δεν μπορείς να φροντίσεις για τη δική σου πρώτα; Βρες τρόπους για να δημιουργήσεις μεγαλύτερη ισορροπία στη ζωή σου ώστε να μπορείς να επικεντρωθείς στους δικούς σου στόχους, από το να ξοδεύεις χρόνο για να είσαι ο σούπερ ήρωας πατέρας – μητέρα – εργαζόμενος – φίλος. Με τον τρόπο αυτό, τοποθετείς υγιή όρια στη ζωή σου και γίνεσαι ένα φωτεινό παράδειγμα και για όλους τους άλλους που ζουν γύρω σου.

4. Προετοίμασε την αλλαγή.
Είμαστε πλάσματα της συνήθειας…ακόμη και αυτής που δεν βοηθάει τη ζωή μας να εξελιχθεί ή μας κάνει δυστυχισμένους. Παρά το γεγονός ότι μπορούμε να αφιερώσουμε ατελείωτες ώρες σκεπτόμενοι πόσο πιο ευτυχισμένοι θα ήμασταν αν…και αν…και αν…έχουμε την τάση, στο τέλος, να κατεβάζουμε το διακόπτη της ονειροπόλησης και να αναβάλουμε όσα μπορούμε να κάνουμε, επειδή φοβόμαστε το “άγνωστο” και νιώθουμε ανασφάλεια για τις αλλαγές που χρειάζεται να κάνουμε.

Για να αποφύγεις το φόβο της αλλαγής, αφιέρωσε χρόνο για να δεις πως θα μπορούσες να διαχειριστείς τις προκλήσεις που μπορούν να προκύψουν αν κάνεις την αλλαγή. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να προετοιμαστείς γι’ αυτό που θα έρθει και να δυναμώσεις την ικανότητά σου να αντέξεις την αβεβαιότητα που φέρνει η αλλαγή.

5. Πίστεψε σε σένα.
Πόσες φορές έχεις σκεφτεί και ‘μελετήσει’ μια αλλαγή και έπιασες τον εαυτό σου να λέει “δεν μπορώ να το κάνω αυτό” ή “δεν υπάρχει περίπτωση να το καταφέρω εγώ αυτό”. Αυτή είναι η εσωτερική φωνή της κριτικής. Σταμάτα να την ακούς. Όταν έρχεται η ώρα των σημαντικών αποφάσεων, όλοι μας αμφιβάλουμε και ανησυχούμε. Η διαφορά ανάμεσα σε αυτούς που μένουν κολλημένοι και σε αυτούς που αναλαμβάνουν δράση, είναι η ικανότητα να παρατηρούν αυτές τις σκέψεις, να τις αφήνουν στην άκρη και να προχωρούν μπροστά, παρά την αβεβαιότητα.

Υπενθύμιζε στον εαυτό σου συχνά το στόχο της ευτυχίας και πίστεψε στην ικανότητά σου ότι μπορείς εσύ να την φέρεις στη ζωή σου.

 

“Ευτυχία είναι:  αυτό που σκέφτεσαι, αυτό που λες και αυτό που κάνεις να βρίσκονται σε πλήρη αρμονία” – Mahatma Gandhi