Προσπαθείς, προσπαθείς, προσπαθείς…και έρχεται η στιγμή που σηκώνεις τα χέρια ψηλά. Λες στον εαυτό σου, η ζωή μου πρέπει να αλλάξει. Θέλω να κάνω μια καινούρια αρχή. Αυτό που μου συμβαίνει τώρα δεν είναι αυτό που θέλω.

Σου δίνω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!
Μπράβο, γιατί είσαι αποφασισμένος να «κάνεις» κάτι, και όχι να τα παρατήσεις.

Πως κάνω μια νέα αρχή;
Τι θα ήθελες να αλλάξεις; Ποια περιοχή της ζωής σου;
Όποιο κομμάτι της ζωής σου και να θέλεις να αλλάξεις, μπορείς να το κάνεις. 

1. Σπίτι.
Είναι ο δικός σου χώρος, εκεί που μένεις, εκεί που κοιμάσαι, εκεί που θέλεις να νιώθεις άνετα. Μπορείς να μετακομίσεις, μπορείς να ξεφορτωθείς τα περιττά έπιπλα, ή τα πράγματα που δεν χρησιμοποιείς πια και κάποιος άλλος μπορεί να τα έχει ανάγκη. Μπορείς να αλλάξεις τη διακόσμηση – μερικές φορές απλά μετακινώντας τα έπιπλα νιώθεις ότι όλο το σπίτι αλλάζει, να βάψεις ένα τοίχο, ή να αλλάξεις το χρώμα στους τοίχους ενός δωματίου. Να μεταμορφώσεις ένα χώρο σε χώρο που έχει ένα σκοπό, π.χ. σε μουσικό δωμάτιο, σε χώρο για χειροτεχνία, σε χώρο για συγκέντρωση – διαλογισμό.

2. Οικονομικά.
Ξεκίνα, φτιάχνοντας ένα προϋπολογισμό. Είτε ατομικό, είτε οικογενειακό. Μία λίστα με τα έσοδα, μία λίστα με τα έξοδα. Αναζήτησε μια δεύτερη εργασία. Απευθύνσου σε ένα οικονομικό σύμβουλο. Ξεκίνα να αναζητάς μία δουλειά με καλύτερο μισθό – έστω και λίγο καλύτερο από αυτόν που παίρνεις τώρα. Δες προσεκτικά ποια είναι τα εμπόδια που αντιμετωπίζεις τώρα στα οικονομικά σου και δημιούργησε ένα πλάνο που βήμα-βήμα θα σε οδηγήσει στις λύσεις. Δεσμεύσου σε αυτό!

3. Κοινωνική ζωή.
Μήπως ήρθε η ώρα να πεις “αντίο” στους ανθρώπους που θεωρείς τοξικούς για τη ζωή σου; Σε αυτούς που σου “ρουφάνε” την ενέργεια και τη θετική σου διάθεση; Κάνε μια νέα αρχή, συναναστρεφόμενος εκείνους που μπορούν να μοιραστούν τη θετικότητα και την αισιοδοξία τους μαζί σου. Δοκίμασε να ασχοληθείς με νέες δραστηριότητες που θα σε φέρουν σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους. Δούλεψε πάνω στην κοινωνικότητά σου και σκέψου πόσο σημαντικό είναι για τη ζωή σου να έχεις ανθρώπους που μπορούν να σε επηρεάσουν θετικά.

4. Σώμα και υγεία.
Βρες ένα γυμναστήριο κοντά σου, βρες το είδος της άσκησης που σου αρέσει. Αναζήτησε και ξεκίνα ένα διατροφικό πρόγραμμα που σου ταιριάζει και μπορεί να ακολουθήσει τον τρόπο της ζωής σου. Προγραμμάτισε το ετήσιο τσεκάπ που αποφεύγεις εδώ και καιρό.

5. Καριέρα/ Εργασία.
Βρες αυτό που σου ταιριάζει και θέλεις να κάνεις. Βάλε ένα μακροπόθεσμο στόχο για την αλλαγή που θέλεις να κάνεις. Αν χρειάζεται να αποκτήσεις μία νέα δεξιότητα ή γνώση, προγραμμάτισε πότε και πως θα το κάνεις. Αυτό, από μόνο του, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Σκέψου…μήπως το να γυρίσεις στα θρανία, μπορεί να είναι μία ευκαιρία για νέα αρχή!

6. Άλλαξε φιλοσοφία.
Εξέτασε ποια “πιστεύω” σου δεν λειτουργούν στη ζωή σου και ξεκίνα να αναζητάς αυτά που απελευθερώνουν τις δυνάμεις σου. Ανακάλυψε νέους τρόπους για να συγκεντρώνεσαι και να ενεργείς πιο συνειδητά. Διάβασε βιβλία που θα σε βοηθήσουν να αναδιαμορφώσεις την νοοτροπία σου και την αντίληψή σου για τη ζωή. Ξεκίνα να εφαρμόζεις όσα διαβάζεις. Ζήτα τη βοήθεια ενός ειδικού…ίσως ενός coach!

Αυτές ήταν μόνο κάποιες ιδέες, σε βασικές περιοχές της ζωής. Υπάρχουν πολλές ακόμη για τις οποίες μπορείς να αποφασίσεις και σχεδιάσεις μια νέα αρχή, όπως οι σχέσεις, η συμπεριφορά, οι φόβοι. Ένας αποτελεσματικός τρόπος είναι να κάνεις ένα βήμα τη φορά. Προχωρώντας σε αλλαγές σε όλες τις περιοχές της ζωής, ίσως φέρει μεγάλη αναστάτωση και απώλεια ελέγχου. Δεν είναι απαραίτητο να αλλάξουν όλα μαζί.

Να είσαι έτοιμος να δεχτείς την ‘αποτυχία’. Δεν είναι καθόλου εύκολο να αλλάζεις. Για την ακρίβεια, ο εγκέφαλος θα αντισταθεί σθεναρά. Τι πας να κάνεις τώρα εκεί; Καλά δεν ήσουν; Εφόσον “ζούσες”, αυτό ήταν αρκετό, όλα ήταν εντάξει. Η αλλαγή στέλνει ένα “σήμα κινδύνου”. Γι’ αυτό, δώσε στον εαυτό σου χρόνο, αποδέξου τις στιγμές που θα γυρίσεις για λίγο πίσω στον παλιό σου εαυτό και σε όσα είχε συνηθίσει. Βρες το ρυθμό σου ξανά. Να είσαι έτοιμος για τις “αντιστάσεις” και τα εσωτερικά “εμπόδια” που θα συναντήσεις. Όλα αυτά είναι απολύτως “κανονικά”. Η δέσμευσή σου για την αλλαγή θα σου δώσει τη δύναμη να συνεχίσεις. Η επιτυχία είναι μπροστά σου!

Η απόφαση να κάνεις μια νέα αρχή είναι σίγουρα πολύ σημαντική και φέρνει ενθουσιασμό. Πριν ξεκινήσεις, κάνε στον εαυτό σου τις σωστές ερωτήσεις. Τι θα ήθελα να μου φέρει αυτή η αλλαγή; Τι είναι αυτό που με οδηγεί στο να κάνω την αλλαγή; Πως θα κάνει τη ζωή μου καλύτερη; Αυτή η νέα αρχή, θα με φέρει πιο κοντά σε αυτό που θέλω να γίνω;

Η αλλαγή από μόνη της δεν είναι πάντα θετική επιλογή. Υπάρχουν αλλαγές που μπορούν να σε οδηγήσουν σε μια πιο δυσμενή κατάσταση από αυτή που είσαι σήμερα. Κάνε την αλλαγή μια συνειδητή επιλογή και όχι μία απόφαση της στιγμής…λέγοντας “δεν με νοιάζει τι θα αλλάξει, αρκεί να αλλάξει κάτι”.

Κάνε την καινούρια αρχή μία εμπειρία που θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις μία ακόμη πλευρά της ζωής και του εαυτού σου. Μια εμπειρία που θα σε κάνει να στοχεύσεις ψηλά και θετικά. Αυτό θα σου φέρει χαρά και πληρότητα.

 

Χρήσιμα “tips” για κάνεις μια νέα αρχή:

– Δημιούργησε ένα σύστημα, για κάθε αλλαγή που θέλεις. Για παράδειγμα, αν θέλεις να ξεκινήσεις τον καθημερινό διαλογισμό, κάνε ένα πρόγραμμα και τοποθέτησε συγκεκριμένες ώρες γι’ αυτόν. Χρησιμοποίησε ένα χρονόμετρο, ώστε να είσαι σίγουρος ότι θα αφιερώσεις το χρόνο που επιθυμείς και δεν θα υπερβείς το πρόγραμμά σου.

– Οραματίσου την αλλαγή. Ναι, δες τον νέο σου εαυτό. Πως είναι; Πως σε φαντάζεσαι γυμνασμένο και υγιή; Πως σε φαντάζεσαι στη νέα σου δουλειά; Επίτρεψε στον εαυτό σου να δει την νέα του εικόνα, όπως ακριβώς εσύ θέλεις να είναι. Δες πρώτα την αλλαγή και μετά κάνε την αλλαγή!

– Φέρσου στον εαυτό σου με καλοσύνη και επιείκεια. Γιόρτασε κάθε μικρή σου επιτυχία. Κάθε μικρό κατόρθωμα. Κάθε μικρή αλλαγή σε φέρνει πιο κοντά στη μεγάλη αλλαγή. Πες στο εαυτό σου “μπράβο, τα καταφέρνεις!”, γιατί το αξίζεις.