«Είσαι τόσο ακατάστατος. Περιμένεις πάντα εγώ να καθαρίσω και να τακτοποιήσω το σπίτι».
«Όλη την ώρα δουλεύεις. Η δουλειά σου είναι πιο σημαντική από την οικογένειά μας».
«Το μυαλό σου είναι πάνω από το κεφάλι σου. Νομίζεις ότι τα χρήματα φυτρώνουν».Τα θέματα που αφορούν το σπίτι, τις προτεραιότητες και τα οικονομικά είναι συχνά οι αιτίες των καβγάδων μεταξύ των ζευγαριών. Για την ακρίβεια, είναι στην ημερήσια διάταξη.

Έχεις ποτέ σκεφτεί ότι αυτό συμβαίνει γιατί μπορεί να χρησιμοποιούμε τις λάθος λέξεις και φράσεις; Έχεις αναρωτηθεί αν η ένταση μπορεί να μειωθεί ή η σύγκρουση να εκλείψει αν επιλέξεις διαφορετικές λέξεις;

Ακόμη και αν οι προθέσεις σου, όταν λες κάτι, είναι οι καλύτερες, μπορεί να “χάσεις το δίκιο σου”, να πληγώσεις και να πληγωθείς εξαιτίας όσων ειπώθηκαν.

Όλα μπορούν να αλλάξουν αν αντί για το ΕΣΥ χρησιμοποιήσεις το ΕΓΩ.

Αν παρατηρήσεις, στις παραπάνω φράσεις, υπάρχει ένα κοινό.  Το άτομο που τις απευθύνει αναφέρεται πάντα στον άλλον  “είσαι…”, “περιμένεις…”, “δουλεύεις…”, “η δουλειά σου…”, “το μυαλό σου…”, “νομίζεις…”. Οι φράσεις αυτές αποδίδουν στον άλλον πάντα την ευθύνη, καθιστούν τον άλλον πάντα υπεύθυνο γι’ αυτό που συμβαίνει, τον κατηγορούν, τον θεωρούν υπαίτιο για τα συναισθήματα που έχουν γεννηθεί. Αυτές οι φράσεις που απευθύνονται στο ΕΣΥ (εσύ φταις, εσύ το κάνεις, εσύ είσαι υπεύθυνος) φέρνουν το σύντροφο σε αμυντική θέση και προκαλούν ένταση και σύγκρουση.

Στον αντίποδα του ΕΣΥ, οι φράσεις που ξεκινούν με το ΕΓΩ δείχνουν ότι εμείς αναλαμβάνουμε την ευθύνη για όσα λέμε, ότι καταθέτουμε τη δική μας σκέψη, εκφράζουμε τα δικά μας συναισθήματα, χωρίς να κατηγορούμε τον άλλον.

Αυτός ο διαφορετικός τρόπος προσέγγισης μιας κατάστασης προστατεύει τη σχέση από μία ενδεχόμενη σύγκρουση και βελτιώνει την επικοινωνία μεταξύ των συντρόφων.

Αλλάζοντας το ΕΣΥ με το ΕΓΩ
Φέρε στο μυαλό σου το στόχο σου. Θέλεις να επικοινωνήσεις το πώς νιώθεις, θέλεις να μεταφέρεις τα συναισθήματα που προκάλεσε μία κατάσταση.Μια τέτοια φράση, που φέρνει μαζί της το ΕΓΩ μπορεί να είναι “νιώθω…άγχος, ενόχληση, θυμό, ντροπή, πίεση, λύπη, αναστάτωση, φόβο…”.

Απόφυγε λέξεις που μοιάζουν να περιγράφουν συναισθήματα, στην πραγματικότητα όμως ρίχνουν την ευθύνη στον άλλον. Για παράδειγμα: “νιώθω ότι…με αγνοείς, είμαι ένα τίποτε για σένα, με θεωρείς δεδομένη, νιώθω ανόητη – ξεγραμμένη – παραμελημένη – εξαπατημένη, προδωμένη…”. Οι φράσεις αυτές είναι ένας διαφορετικός τρόπος για να πούμε “ΕΣΥ φταις” και στην πραγματικότητα δεν εκφράζουν το συναίσθημα που θέλουμε να μοιραστούμε.

Εδώ θα βρεις μερικά παραδείγματα που μπορούν να σε εμπνεύσουν να δημιουργήσεις τις δικές σου φράσεις, να αλλάξεις την επικοινωνία σου και να απομακρύνεις από την καθημερινότητα συγκρούσεις που διαλύουν τη σχέση.

Σήμερα κάνε αυτά που σε κάνουν καλύτερο από χθες!
Αν δεν μπορείς να βρεις τον τρόπο μόνος σου, ζήτα τη βοήθεια του coach!
Ως coach δεν κάνω θαύματα. Μπορώ όμως να σε βοηθήσω να κάνεις εσύ το δικό σου θαύμα! Να δημιουργήσεις τον τρόπο και τις δράσεις για να κλείσεις ή να μικρύνεις το κενό ανάμεσα σε αυτό που είσαι τώρα και σε αυτό που θέλεις να γίνεις. Μάθε πώς, κλείνοντας μία συνεδρία coaching ΔΩΡΕΑΝ ή επιλέγοντας ένα πρόγραμμα coaching. 
Στείλε μου email στο eleni@liveyourwords.gr ή επικοινώνησε μαζί μου τηλεφωνικά στο 6982 474714.