Ο φόβος της αποτυχίας μπορεί να αλλάξει κάθε επιλογή που κάνουμε στη ζωή μας. Μπορεί να είναι εξαιρετικά οφέλιμος, αν τον αντιμετωπίσουμε ως κίνητρο για να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας, ωστόσο, οι περισσότεροι από εμάς επηρεαζόμαστε αρνητικά, αλλάζοντας τα σχέδιά μας και βρίσκοντας μία εναλλακτική που μας κάνει να νιώθουμε πιο ασφαλείς. Και αυτός είναι ένας σίγουρος τρόπος να  μην φτάσουμε ποτέ εκεί που θέλουμε και φυσικά, να απογοητευθούμε.

Μάθε 7 τρόπους για να ξεπεράσεις το φόβο της αποτυχίας:
1. Η αποτυχία είναι μέρος της διαδικασίας. Θα πρέπει να είσαι πολύ τυχερός αν, με την πρώτη, αντιληφθείς πως πρέπει να πετύχεις, χωρίς να προσπαθήσεις πολύ. Οι προσωρινές, μικρές αποτυχίες είναι πολύ συχνές στη ζωή. Κάθε φορά, λοιπόν, που θέλεις να πετύχεις κάτι σημαντικό, να προσμένεις πολλές μικρές αποτυχίες, οι οποίες είναι μέρος της προσπάθειας και ένα εξαιρετικό εργαλείο μάθησης για να κάνεις τις βελτιώσεις που απαιτούνται για να φτάσεις στην επιτυχία.
2. Η αποτυχία είναι μια προσωρινή κατάσταση. Μία απλή αστοχία ποτέ δεν είναι μόνιμη. Η αποτυχία  και το λάθος είναι σαν μια βροχερή μέρα. Οι ηλιόλουστες μέρες, θα έρθουν πάλι και στατιστικά, στη χώρα μας, είναι περισσότερες από τις βροχερές.
3. Βρες κάτι σημαντικό και ουσιαστικό. Αν έχεις ένα δυνατό κίνητρο, ο φόβος δεν θα είναι ζήτημα. Για παράδειγμα, εάν αισθάνεσαι υπερβολικά ντροπαλός στην δουλειά, ίσως να μην έχεις επιλέξει το σωστό τομέα ή τη σωστή εταιρεία για σένα. Όταν διαθέτεις αρκετό πάθος για κάτι, είναι πολύ πιο εύκολο να ξεπεράσεις το φόβο σου.
4. Μην το παίρνεις προσωπικά. Αν θεωρείς την αποτυχία προσωπική, αυτό σημαίνει ότι η προσέγγιση που επέλεξες δεν ήταν η κατάλληλη για την περίπτωση. Η αποτυχία δεν σημαίνει τίποτε για εσένα, ως πρόσωπο. Και οι πιο ταλαντούχοι άνθρωποι του πλανήτη αποτυγχάνουν και συζητούν συχνά για τα λάθη τους. Το να αποτύχεις δεν σημαίνει ότι έχεις κάποιο ελάττωμα που μπορεί να αποβεί μοιραίο για τη ζωή σου.
5. Να είσαι παρών στη ζωή σου. Αν ζεις στο τώρα και όχι στο αύριο, που δεν μπορείς να προβλέψεις, είναι βέβαιο ότι θα ανησυχείς λιγότερο. Το ότι η προσπάθειά σου μπορεί να μην πετύχει, συχνά είναι μόνο μία σκέψη, που υπάρχει μόνο στο μυαλό σου. Η πραγματικότητα συμβαίνει μόνο τώρα. Χρησιμοποίησε τη σκέψη για το μέλλον ως μία αφορμή να ονειρευτείς την επιτυχία. Αυτό θα σε γεμίσει θετικότητα και θα ενθαρρύνει την προσπάθειά σου.
6. Μάθε να απολαμβάνεις το φόβο. Αν η ζωή σου δεν κινδυνεύει, ο φόβος μπορεί να δίνει, απλά, μια ευχάριστη διάσταση περιπέτειας στη ζωή και να σε ωθεί σε κάτι νέο. Σε μια νέα συμπεριφορά, σε ένα νέο τρόπο, που θα αλλάξει τη ζωή σου προς το καλύτερο. Κανείς δεν θέλει να ζει τα ίδια και τα ίδια κάθε μέρα. Μπορεί να αποφεύγεις το φόβο, ως ένα δυσάρεστο συναίσθημα, αλλά δες τον και ως ευκαιρία για το νέο και καταπληκτικό που μπορεί να φέρει στη ζωή σου.
7. Η αποτυχία είναι μια μεγάλη ευκαιρία που σου δίνει η ζωή για να μάθεις. Ναι, η αποτυχία δεν είναι ευχάριστη. Πολλές φορές είναι δυσάρεστη και ενοχλητική, αλλά οι πληροφορίες που παίρνουμε από αυτήν, είναι πολύτιμες και ανεκτίμητες. Μόνο λίγες βελτιώσεις στην προσπάθειά μας, αρκούν, συχνά, για να την μετατρέψουμε σε επιτυχία. Την επόμενη φορά, δες την αποτυχία ως ένα μάθημα, ψάξε τα σημεία που πρέπει να αλλάξεις και ξεκίνα ξανά.Ο φόβος της αποτυχίας επηρεάζει αρνητικά τη ζωή σου; Οι περισσότεροι από εμάς ‘βασανιζόμαστε’ με αυτήν τη σκέψη. Μάθε να αποδράς, αποτρέποντας έτσι το φόβο να υπαγορεύει και να περιορίζει τη ζωή σου. Θυμήσου ότι, ο φόβος δεν είναι πραγματικός. Είναι κάτι που δημιουργούμε εμείς. Η στάση που κρατάμε στη ζωή, είναι μία δική μας επιλογή. Επέλεξε, λοιπόν, αυτήν που υποστηρίζει την επιτυχία σου!
Self Coaching tips
Δράση VS φόβου
Ο φόβος φέρνει, συνήθως, αδράνεια και απραξία. Οι άνθρωποι που φοβούνται, τείνουν να ακινητοποιούνται και να παραλύουν. Δεν γεννηθήκαμε για να φοβόμαστε. Αν αφήσεις το φόβο να ελέγξει το μυαλό και τη συμπεριφορά σου, θα καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερο χώρο στη ζωή σου και θα απειλεί κάθε εγκεφαλική και ψυχική λειτουργία. Αγνόησε το φόβο και ανάλαβε δράση. Σταδιακά, ο φόβος θα μειωθεί.
Κοίτα μπροστά
Ρώτησε τον εαυτό σου: “πως θα είναι η ζωή μου σε 20 χρόνια, αν συνεχίσει ο φόβος να ελέγχει τη συμπεριφορά μου;”, “πως θα είναι η ζωή μου αν δεν αφήσω το φόβο να επηρεάζει τις επιλογές μου;”. “Θα προτιμούσα να νιώσω λίγο άβολα τώρα ή να νιώθω απογοήτευση και λύπη για το υπόλοιπο της ζωής μου;”